Fandom

Zvezdani ratovi Viki

969pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Darth je titula data odredjenim gospodarima SItha koja je stajala ispred njihovog izabranog Sith imena ili retko imena datom po rodjenju.

Pregled

250px-Six Sith Lords.jpg

Sest cuvenih Darth-ova:Darth Andeddu, Darth Revan, Darth Malak, Darth Malgus, Darth Ruin, Darth Bane.

Mnogi gospodari Sith-a su stavljali titulu Darth ispred svog imena tako da je ta rec postala sinonim za tamnu stranu Sile. Takodje, to je znacilo i da nosilac titule okrece ledja starom zivotu. Najbolji primeri su Anakin Skywalker postavsi Darth Vader i Jacen Solo postavsi Darth Caedus. Mada je poreklo reci nepoznato pretpostavlja se da je samo ekstenzija forme Dark Lord of the Sith ali ima teorija koje nude drugacija objasnjenja.

Moguca porekla

Neki istoricari smatraju da je gec Sarth ustvari izmenjena rec Daritha iz jezika Rakatan-a sto znaci Imperator. Drugi pak smatraju da (takodje iz jezika Rakatanskog jezika} izraz potice od reci darr sto znaci "trijumf" ili "osvajanje" i tah sto znaci "smrt", tako da teorija navodi da rec proizvedena od te dve znaci "pobeda nad smrcu" ili "besmrtan". Kako svi Sith-ovi nastoje da nadju nacin da postanu besmrtni ta teorija nije skroz bez temelja bar na prvi pogled, dok drugi ipak smatraju da je pravo znacenje ustvari "osvajanje kroz smrt" odnosno osvajanje neprijatelja.

Mana koja prizilazi iz datih teorija je to da cak i da su tacne,titula "Darth" je uveliko bila poznata.Postoji mogucnost da je reci izvedena iz Rakatskog jezika jer je maticna planeta drevnih Sith-a bila pod Rakatskom okupacijom nekih 28000 godina Pre Bitke za Yavin-BBY, tako da oba termina i Daritha i DarrTah usli u tamosnji recnik. Pali Dzedaj Freedon Nadd koji je bio poznat po eksperimentisanju u sferi besmrtnosti, dosao je u posed Holocron-a koji je napravio Darth Andeddu, i tako napravio vezu sa drevnim terminom.

Cak iako su sve teorije tacne, mnoge su kulture pokusale da daju pravu informaciju o poreklu reci ali do danas nije nadjen odgovor sta "Darth" stvarno znaci.

Upotreba termina

Najranija verifikovana upotreba termina bila je u vreme Naga Sadow-a koji je vladao starom imperijom Sith-a.Vitiate je u svoju reformiranu imperiju vratio titulu u uptrebu. Nju su nosili visokorangirani clanovi kao i clanovi mracnog veca. Ksnije tokom Draggulch perioda, Skere Kaan je zabranio upotrebu u svom Bratstvu tame tvrdeci da stvara rivalitet izmedju clanova. Darth Bane je verovao da je u pitanju strah te je vratio titulu u upotrebu na samom kraju postojanja bratstva. Bane kao jedini preziveli iz reda Sith-a posle Sedme Bitke za Ruusan, reformirao je red po svom nahodjenju tako da je usvojeno pravilo da se titula "Darth" daje uceniku od strane njegovog ucitelja posle momenta polaganja zakletve odanosti redu Sith-a.

Do vremena kad je uspostavljeno pravilo Jedan Sith, titulu je mogao da dobije samo onaj koji dokaze svoju moc i bezpogovornu lojalnost Darth Krayt-u.

Dartovi kroz istoriju

Drevni Sith-i

Stari ratovi Sith-a-Old Sith Wars

Post-Great Hyperspace War

New Sith Wars

Order of the Stih Lords

Lumiya's Sith

One Sith

Nepoznati

Trivija

Drew Karpyshyn autor Star Wars: Knights of the Old Republic je izjavio da bi voleo da titula Darth potice jos iz doba vecne Imperije.

Cesto se mislilo da je rec Darth kombinacija slova iz recenice Dark Lord of the Sith a ta teorija je ponudjena uJedi vs. Sith: The Essential Guide to the Force.

Pre nego sto je izaso Star Wars Episode I: The Phantom Menace jedini Sith koji je nosio titulu Darth bio je Darth Vader. Kada su se u filmu pojavili Darth Sidious i Darth Maul termin je postao asocijacija za Sith-e i pojavljuje se kroz celu eru sage o ratovima zvezda.

U epizodi IV Obi-Wan Kenobi se obraca Darth Vader-u samo sa "Darth". Moguce je da je u toj fazi razvoja price bilo namenjeno da se rec upotrebi kao ime lika a ne kao titula. Verovatno je na taj nacin Obi-Wan na neki nacin naglasavajuci na sarkastican nacin izazivao Vader-a.

Suprotno popularnom verovanju rec Darth nije niti Holandskog ni Nemackog porekla. George Lucas nije imao nameru da gledaoci nesvesno povezu sa tim konceptom mada vecina negativaca iz fransize Star Wars ima imena koja zvuce Holandski. I sam Darth Vader kao prvi negativac predstavljen u sagi se moze prevesti kao "Mracni Otac" (na Holandskom Vader znaci Otac).

Pojavljivanja

Izvor

star.wars.wikia.com

Edenbeast666 (разговор) 15:55, 10. мај 2013. (UTC)

Also on Fandom

Random Wiki