Fandom

Zvezdani ratovi Viki

Great Pit of Carkoon

sr | Ћирилица | Latinica

969pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
250px-GreatPitOfKarkoon-ROTJ.png

Velika Jama Karkuna je smestena u Severnom moru dina na planeti Tatuin. Veliko ulegnuce u pesku je u stvari dom odraslog i gramzivog sporovaruceg Sarlacca.

Njena blizina palati Dzabe Hata uparena sa mucnom smrcu koju pruza sarlacc cini je idealnom lokacijom za egzekucije koje su izvodjene radi Dzabinog zadovoljstva.

To je takodje mesto Dzabine smrti u dogadjaju poznat kao velika bitka kod jame Karkuna.

Istorija

250px-Carkoon pit.png

Luke Skywalker gleda u otvor jame

Jama je sluzila Dzabi godinama kao mesto egzekucije mada je nepoznato koliko dugu je sam sarlacc dugo u njoj mada se pretpostavlja da je rec o hiljadama godina. Posle zarobljavanja Luka, Leje, Hana, i Cubake, Dzaba je odveo zarobljenike u jamu da budu baceni Sarlaku koji ce ih variti hiljadu godina. Zarobljenici su uspeli da se oslobode cuvara uz pomoc R2-D2 i Lando Calrissiana. Dok su se Luk, Han, Lando i Chewbacca borili na Skiff-u, uspeli su da bace Boba Fetta u jamu. Leja je lancima kojima je bila vezana uspela da zadavi Dzabu. Luk je potom unistio Dzabinu jahtu te pobegli sa svojim droidima R2-D2 i C-3PO.

Trivija

Sarlak je prosao kroz nekoliko promena kada je George Lucas re-izdao originalnu trilogiju kao specijalno izdanje 1997 na VHS-u. Dodato je nekoliko pipaka kao i produzetak jezika u obliku kljuna.

Iako je originalno u filmu Star Wars Episode VI: Return of the Jedi Boba Fett prikazan da upada u jamu a zatim nestaje iz kadra dao je slobodu nekim autorima Prosirenog Svemira da izreziraju njegov beg.

Snimanje scene velike jame napravljeno je u 1982 godine u pustinji Juma,savezna drzava Arizona.

Jama je trebala da bude smestena u hramu Rakatana na Tatuinu da cuva Zvezdane mape u igrici Star Wars: Knights of the Old Republic. Medjutim Sarlak je zamenjen Krajat zmajem a hram Rakatana inace pun vrednih artefakta smesten pored pecine Krajat zmajeva.

Takodje je prvobitno trebala da se zove "Sloth Pit" ali se na krajuu odustalo od te ideje.

Takodje u LEGO Star Wars II: The Originalk Trilogy i LEGO Star Wars: The Complete Saga postoji vise takvih jama, sve one nisu kanonizovane jer postoji samo jedna.

Najpoznatije zrtve Sarlacca sa Tatooine-a

Also on Fandom

Random Wiki