FANDOM

250px-ThePhantomMenaceNovelObiWan.jpg
The Star Wars Episode I: The Phantom Menace (Ratovi Zvezda Epizoda I: Fantomska Pretnja) je novelizacija istoimenog filma koju je napisao Terry Brooks. Knjiga je izasla za Del Rey 21 aprila 1999, ima 324 strane, ISBN 0345427653.

Rezime izdavača

Nekada davno u dalekoj galaksiji, zlo za koje se verovalo da je davno mrtvo se pojavilo. Čak su i Džedaji iznenadjeni, njihova pažnja je usmerena ka sporu Trgovinske Federacije i Republike. Sada, tamna strana preti da porazi svetlu stranu i samo drevno proročanstvo stoji izmedju nade i propasti cele galaksije.

Na pustinjskoj planeti Tatuin, daleko od briga Republike, jedan mali dečak radi danju a noću sanja o tome da će postati Vitez Džedaj i da će jednog dana putovati na svetove o kojima je samo slušao priče i da će naći način da sebe i svoju majku oslobodi ropstva. Njegova jedina nada leži u njegovim izvanrednim instinktima i neobičnom daru da razume stvari, i talentu koji mu omugućava da bude jedan od najboljih vozača trka na planeti.

U drugom delu galaksije, vitez Kvaj Gon Džin i njegov učenik Obi-Wan Kenobi, su dobili zadatak da štite Padme, karljicu planete Nabu, dok ona traži način da se okonča opsada njene planete od strane Trgovinske Federacije. I upravo ova potraga je dovela sve njih na ovu peskovitu planetu u radnju gde taj mali dečak Anakin Skajvoker radi i mašta. I ovaj neočekivani susret obeležio je početak onoga što će postati legenda...

Trivija

Ovaj roman kao i ostale novelizacije se razlikuje od filma. Ima tri poglavlja koje je autor osmislio baš za potrebe romana. Prva dva opisuju Anakinovu predposlednju trku i desavanja oko, za vreme i posle nje kao i susret sa ranjenim pripadnikom Peščanih ljudi.

Autor se našao sa Džordžom Lukasom pre početka pisanja knjige i dobio odobrenje i uputstva kao i informacije o dešavanjima u epizodi II i III. Posebno se ističe četrnaesto poglavlje u kome Bruks detaljno opisuje istoriju Sita a sve potrebne informacije dobio je upravo od Lukasa koji mu je telefonski detaljno objasnio i opisao istoriju sukoba Džedaja i Sita.

Galerija

Ima nekoliko razlicitih omota za ovaj roman:

Also on FANDOM

Random Wiki